Can someone please translate this or post it separately, I is from RFN but they do not have comments. I want to hear what People think:
April 16, 2009
By SA YALA EKE.
Eda vakanadakuya oqo e dua na Siga Ni Mate e rarawataki ka butobuto taudua ena keda I vola tukutuku na lewe I Viti, vakabibi o keda na Kawa I Taukei.
Oqo ena nona sa mai basuraka ko Joseva Iloilovatu na yavudei ni vakavulewa (1997 Constitution) ka yavutu ni noda bula na lewe I Viti, vakabibi na veika e taqomaka kivei keda na Kawa I Taukei. E sega ni tiko ena vosa vakaviti na vosa me ganiti Iloilovatu, ia eda masuti ira ga na vanua o Vuda mera la’ki kauti koya lesu ki delaniyavu. E tiko mai dakuna ko Bainimarama, tamata vuli vakavo, dau caca veiwekani, ka dau buturaki keda sobu tiko na Kawa I Taukei. E vica tiko na Turaga ni Valu lecaika era tovaki Bainimarama tiko, e rau wili talega kina ko Ganilau kei Nailatikau.
Ko Iloilovatu, ena vakarusai Viti. Era na bula gogo na bisinisi, sega na cakacaka, malumalumu na I lavo, sega na kakana, kasura na veiqaravi vakamatanitu, ka na takali yani na vei wekani.
Ia, ena vakatau kivei keda kece sara, meda solia na noda I gu, ka vorata na matanitu nei Iloilovatu.
Me da yalovata ka kaya vata kece oqo:
1. SA YALA EKE na neimami vei vosoti voli mai; sa oti na vei talanoa kei Bainimarama, se na vakarogoca na ka e kaya. Keimami na kovea lesu na vei liutaki ena gaunisala cava ga e votu mai kivei keimami. Keimami na masu vua na neimami Kalou, ka ia na yavavala, ena vala vata kei kemami ko Koya.
2. SA YALA EKE na vei waraki, keimami na sega ni waraka e dua tale me mai valataka na neimami dodonu; keimami na tekivutaka sara ga na Kawa I Taukei. Kevaka era veivuke mai na duikaikai se na vei matanitu tani, keimami na ciqomi ira, ke sega, keimami na ia ga vakataki keimami na Kawa I Taukei.
3. SA YALA EKE na neimami namaki ira na vei liutaki mera mai liutaki keimami ena yavala oqo, sa I keimami sara ga vakayadudua keimami bole ka duavata ena veika kece e dodonu me vakayacori. Ena tekivu yani e Suva , lakovata kei na tayabe ni kudru kei na sogo gaunisala ena veikoro, sogo rara ni waqavuka, sogo wavu ni kelekele ni waqa e Viti raraba. Ena paralase ko Viti me yacova ni keimami sa rawata na neimami I naki, oya me vakatikori tale na 1997 CONSTITUTION. Ni sa yaco na neimami I naki, ena kauta mai na vei lomani, tadola tale na veiwekani kei ira na vei matanitu e vuravura, ka totolo sara na veisau me sautu na neimami vanua.
4. SA YALA EKE na rere; keimami kawa ni tamata yalo qaqa, keimami sega ni rerevaka na vale ni vei vesu, na mavoa, se na mate. Ko ira na sotia kei ira na ovisa era neimami gone ka keimami kila nira sega ni vinakata mera vakamavoataka e dua na wekadra. Ia, ke sa mani yaco na mavoa, keimami na sega ga ni soro. Keimami kaya kivei ira na neimami kawa: ‘For your tomorrow we gave our today.’
5. SA YALA EKE na beci keimami vakataki keimami, ka sa kena gauna oqo me keimami vakayagataka kina na kaukauwa levu e tiko kivei keimami yadudua. E vica na vei wekani era na keimami meca, ia, ena qai vakamaduataki ira ga na kedra I tukutuku rogorogo ca ena bula tu ena vei taba gauna kece sara mai muri, me vakataki Jutasa Isikarioti.
Na neimami I bole oqo, ‘SA YALA EKE.’
****TRANSLATION STILL IN PROGRESS. WE’RE RATHER TIME POOR AT THE MOMENT****
MANY MANY THANKS TO FIJI DEMOCRACY NOW FOR THE TRANSLATION………………………………
Fiji Democracy Now Says:
April 20, 2009 at 10:47 am
SA YALA EKE
Here’s a quick rough translation penned in a hurry by one of our team.
We have done this because the dictator’s so-called Real Fiji News has published a bullshit translation.
We think its more insightful than inciteful, but it’s up to everyone to make up their own mind.
IT STOPS HERE
This Easter we leave behind us one of the saddest and darkest chapters in the history of Fiji, this is especially so for we the native race.
I refer to the destruction of the constitution by Jofesa Iloilovatu, which is the foundation on which the life of the nation is built, in particular in the protections it affords us as the native race. There are no words in the Fijian language suitable to describe Iloilovatu, but we request that the people of the Vanua ofVuda will take him back to his home. Behind him there is Bainimarama, the uneducated, hateful oppressor of the Fijian people. There are a number ignorant Military officers who are supporting Bainimarama and this also includes Ganilau and Nailatikau.
Iloilovatu will destroy Fiji. Business is grinding to a halt, jobs are lost, the currency is weakening, food is short, government services are disrupted and harmony is going to disappear.
But it is up to all of us to devote ourselves to the bring down of the government of Iloilovatu.
Let us dedicate ourselves to the following:
1. Our silence being bought STOPS HERE; no more dialoguing with Bainmarama, or paying heed to what he says. We shall take back the leadership of our country by what ever means we have available to us. We will pray to our God, and as the agitation proceeds he will fight alongside us.
2. The Waiting STOPS HERE; we will not wait for others to fight for our rights; we the native race will take the initiative. If other races or other governments offer help we will gratefully receive it, if not, we, the native race, shall carry on alone.
3. Our expecting leaders to take the initiative to lead us forward to action STOPS HERE; it is up to each of us as individuals to answer the challenge and act together and do what must be done. It will start from Suva with us all joining in protest marches, closing roads in towns and villages, closing airports and ports throughout Fiji. Fiji will be paralysed uniti we achieve our objective, that is the restoration of the 1997 constitution. When our objective is achieved, there will harmony within and good relations with other nations of the world, and change will be achieved quickly to restore peace and prosperity to our land.
4. Fear STOPS HERE; we are a brave people, we do not fear prison, injury or death. The soldiers andpolice are our children and we know they will not want to cause injury to their relatives. However, even if people are hurt we will not give up. We will say to our descendants: “For your tomorrow
we gave our today”.
5. Our lack of belief in ourselves STOPS HERE; now is the time for us to use the full powers with each of us has been individually endowed. Some of those opposing us are our relatives, but their evil of their deeds will follow them to their eternal shame, just like Judas Iskariot.
Our motto: IT STOPS HERE.